2024-25 GÜZ DÖNEMİ BEKLENTİ VE HEDEF ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU
Psikoloji Bölümü Beklenti ve Hedefler Anketi, birinci sınıf öğrencilerinin mesleki hedefleri, bölümden beklentileri ve kişisel gelişim konusundaki görüşlerini anlamak amacıyla yapılmıştır. Bu anket, öğrenci perspektifinden bölümün ve eğitiminin ne denli etkili olduğu ve gelecekteki kariyer tercihleri üzerindeki rolüne dair önemli bulgular sunmaktadır.
Anket sonuçlarına göre, öğrencilerin büyük bir çoğunluğu mesleki kariyerlerinde üç ana kategoriye odaklanmaktadır: danışmanlık merkezi açmak, özel sektörde psikolog olarak çalışmak ve kamu kuruluşlarında psikolog olarak görev almak. Bu üç seçenek de eşit yüzdelik dilimde öne çıkmakta bu da öğrencilerin mezun olduktan sonra bireysel danışmanlık hizmeti sunma veya toplumun farklı kesimlerine hizmet etme yönünde bir eğilime sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, akademisyenlik de psikoloji öğrencileri arasında önemli bir kariyer hedefi olarak öne çıkmakta ve bilime katkı sağlama motivasyonunu yansıtmaktadır.
Öğrencilerin yarısından fazlası, psikoloji eğitiminin yalnızca mesleki değil aynı zamanda kişisel gelişimlerinde de önemli bir rol oynadığını düşünmektedir. Ayrıca anket sonuçları, öğrencilerin yabancı dil ve mesleki dil derslerinin psikoloji çalışmalarını takip etmelerine yardımcı olacağını belirttiklerini göstermektedir. Bu durum, psikoloji öğrencilerinin uluslararası literatürü takip etme ve yabancı meslektaşlarıyla iş birliği yapma konusunda bilinçli olduklarını ortaya koymaktadır.
Öğrenciler, psikoloji eğitiminin yanı sıra sosyoloji, felsefe, ekonomi ve siyaset gibi alanlarla disiplinlerarası bir anlayış geliştirmek istediklerini ifade etmişlerdir. Bu eğilim, psikoloji öğrencilerinin sosyal olaylara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşma ve mevcut sistemleri sorgulama becerilerini geliştirmek istediklerini göstermektedir. Disiplinlerarası yaklaşımlar, öğrencilerin farklı perspektiflerden bakarak sorunlara çözüm üretme yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
Bazı öğrenciler, Erasmus programının bölümde daha fazla teşvik edilmesi gerektiğini ve çift anadal programına başvurmayı düşündüklerini belirtmişlerdir. Bu bulgular, öğrencilerin uluslararası deneyimlere ve farklı disiplinlerde bilgi edinmeye açık olduklarını göstermektedir.
Öğrenciler, psikoloji lisans eğitiminin bireysel ve profesyonel gelişimlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktadır. Eğitim sürecinde kazandıkları bilgi ve becerileri iş hayatında etkin bir şekilde kullanabileceklerini ifade eden öğrenciler, psikoloji eğitiminin meslek hayatına hazırlık sürecinde ne denli önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ankete katılan öğrencilerin önemli bir kısmı, psikoloji bölümünde edindikleri bilgi ve becerilerle mezun olduktan sonra etik ilkeler doğrultusunda çalışacaklarına inanmaktadır. Psikoloji eğitiminin temel unsurlarından biri olan etik ilkeler, mesleki sorumlulukları yerine getirme ve toplum yararına çalışma bilincini aşılamaktadır.
Öğrenciler, psikoloji bölümündeki sosyal ve kültürel atmosferin akademik başarılarına ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunacağını belirtmişlerdir. Bu bağlamda, bölümdeki topluluk etkinlikleri ve sosyal faaliyetler, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal becerilerinin gelişimine de katkı sağlayacaktır.
Sonuç olarak, Psikoloji Bölümü Beklenti ve Hedefler Anketi, öğrencilerin mesleki hedefleri, kişisel gelişimleri ve bölümden beklentileri konusunda kapsamlı bulgular sunmaktadır. Öğrenciler, psikoloji bölümünün kendilerine kişisel ve mesleki gelişim imkânları sunacağına inanmaktadır.